" - den som ikke kræver service er selv med til at afskaffe den."

     o Hvad er ServiceCoaching        Portræt af Kirsten Dueholm Hansen       Øvrige Undervisere       o Referencer

 

 

Reference OUH

 

Oversygeplejerske Kaja Nørgaard, medicinsk gastroenterologisk afdeling S, Odense Universitetshospital (OUH), udtaler om tværfagligt kursus for personalet på sengeafsnit S:

 

Det var to gode kursusdage med en kvalificeret undervisning. Underviserne formåede at bruge deltagernes forudsætninger.

 

Medarbejderne har rost undervisningen og den daglige travlhed til trods, oplever de sig løftet. Ligesom de har fået redskaber, som direkte kan benyttes i deres dagligdag og uden egentlige omkostninger.

 

Det er oplagte og særdeles relevante tiltag at være serviceminded i sin adfærd overfor patienterne og pårørende og naturligvis overfor kolleger. Når jeg færdes i afdelingen, er der personale, der allerede har lært adfærden. Det er dejligt at se, idet det fremmer samarbejde og arbejdsglæde.

 

Afstemning af forventninger er ligeledes et vigtig redskab fra temadagene. Det drøftes for nuværende i afdelingen og der vil blive taget handling på dette.

 

Netop sidstnævnte er presserende, idet vi til tider må konstatere, at det er væsentligt at kunne informere om, hvad vi kan tilbyde og ikke hvad vi er forhindret i at tilbyde.

 

 

   SE KURSUSPROGRAM

 

 

  • OUH

 

 


ServiceCoaching v/Kirsten Dueholm Hansen | servicecoachingdk@yahoo.dk | Tlf. 2687 8191

© 2007 ServiceCoaching.dk, All Rights Reserved.

HJEM
KONTAKT